"Dzieci nie są głupsze od dorosłych, tylko mają mniej doświadczenia." Janusz Korczak

"Nigdy nie pomagaj dziecku przy ćwiczeniu, jeśli czuje, że jest w stanie wykonać je samodzielnie" Maria Montessori

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. " Janusz Korczak



wtorek, 7 lutego 2012

Poniedziałek w stylu Montessori: podsumowanie stycznia 2012


Gabiś ma 22 miesiące

Podczytując różnorodne montessoriańskie blogi zauważyłam, że wiele z nich podsumowuje pracę dziecka co tydzień w postach typu "Montessori Monday", więc stwierdziłam, że może i ja spróbuję zaadoptować ten system u mnie na blogu. Mam nadzieję, że uda mi się w ten sposób usystematycznić kronikę dokonań mojego szkraba. :-) W poniższych slajdach zamknęłam cały miesiąc styczeń, jednak zamierzam następne posty wklejać trochę częściej, bo przyznaję, że ze styczniem miałam sporo roboty i uzbierało mi się aż 25 slajdów! Wybaczcie więc, że mój pierwszy wpis z serii Montessori Moday będzie... we wtorek!

A teraz w slajdach to, co robiliśmy w tym nader zimowym miesiącu styczniu.


Linking up to:

7 komentarzy:

Deb Chitwood pisze...

What wonderful Montessori-inspired work! I love all the photos! Thanks so much for linking up with Montessori Monday. Deb @ LivingMontessoriNow.com

Anonimowy pisze...

Świetny post!
Pozdrawiam,
Kasia

Anonimowy pisze...

Bardzo mi się podoba. Zaintrygowała mnie ta gra - Fanactdor, tak? Te guziczki/pionki wkładane do dziurek na planszy- gdzie mogłabym dostać coś takiego w USA? Bardzo proszę o podpowiedź.

pozdrawiam
Mał

Pani Tanguera, Gabiś i Magdusia pisze...

Deb, thank you so much for your kind words! It means a lot to me... ;-)

Kasiu, dziękuję! ;-)

Mał, dzięki. Gra nazywa się Fantacolor, i produkuje ją włoska firma Quercetti. Na Amazon.com możesz znaleźć różne jej wersje, chociaż mojej akurat tam nie uwidziałam. http://www.amazon.com/s/ref=sr_gnr_fkmr0?rh=i%3Aaps%2Ck%3Aquercetti+fantacolor&keywords=quercetti+fantacolor&ie=UTF8&qid=1328909301
Nasza gra jest "z odzysku", czyli kupiona z drugiej ręki. Hmmm, może spróbuj ją poszukać na craigslist z Twojego miasta?

Pozdrawiam,
PaniTanguera

Anonimowy pisze...

Ojej, coś mi się z tą nazwą pokręciło:) Bardzo dziękuję za informację i pozdrawiam gorąco! Mał

Piotr pisze...

Bardzo nam brakuje chęci na wymyślanie czegoś z practical life, szczególnie aby pojawiło się pólkach w pokoju do systematycznego korzystania. Bardzo chętnie skorzystamy z pomysłów. Zdjęcia będą inspiracją.

coscik z edusio.pl pisze...

Ale fajnie i dużo u Was się dzieje ;)