"Dzieci nie są głupsze od dorosłych, tylko mają mniej doświadczenia." Janusz Korczak

"Nigdy nie pomagaj dziecku przy ćwiczeniu, jeśli czuje, że jest w stanie wykonać je samodzielnie" Maria Montessori

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. " Janusz Korczak



poniedziałek, 21 listopada 2011

Cyferkowa dopasowywanka - Un emparejamiento de números

Aby znów coś mi nie umknęło w natłoku codzinnych zajęć i wiecznym braku czasu, oto prezentuję Wam najnowszą i bardzo prostą cyferkową dopasowywankę. Zrobiłam ją wprawdzie bardziej dla "mojego" przedszkolnego trzyipółlatka, aby zachęcić go do matematyki, ale jak na razie to Gabiś bardziej się nią interesuje. Mój smyk rozpoznaje już 2-3 cyferki, a nad resztą jeszcze pracujemy... ;-)

Para que otra vez no se me vaya algo a causa de numerosos deberes cotidianos o la incesable falta de tiempo, he aquí el más nuevo y bien simple emparejamiento de números. Lo hice más bien para un niño de 3.5 años de mi guardería, para animar su gusto por las matemáticas, pero también le interesó a mi hijo. Hasta ahora sabe emparejar dos o tres números, en los demás seguimos trabajando... ;-)

Pomysł zaczerpnięty jest od Ewy z Wczesnej edukacji Antka i Kuby, u mnie wykonany w wersji najprostszej z możliwych. Dla zainteresowanych zamieszczam również wersję do ściągnięcia dla Waszych maluchów. Należy wydrukować arkusz, zalaminować, położyć na tacy do pary z małą miseczką z tymi samymi cyferkami. Jeśli chodzi o ostatni punkt, my mamy cyferki drewniane kupione w sklepie typu "za dolara", ale widziałam również takie same plastykowe, np. z magnesem do umieszczenia na lodówce. Innym wariantem zabawy może być gra typu "I spy", czyli "Gdzie się schowała cyferka....?". Miłej zabawy! ;-)

La idea viene de Ewa de Wczesna edukacja Antka i Kuby, mi versión está hecha de manera más simple posible. Para los interesados puse un enlace para descargarla. Hay que imprimir la hoja, laminarla, colocarla en una bandeja junto con un pequeño bol con los mismos números. Los nuestros provienen de una tienda tipo "De por un dólar" y son de madera, pero he visto unos de plástico y con imanes, como para colocarlos en la nevera. Otra variante puede ser un juego tipo "I spy", o sea "Veo, veo". ¡Qué disfruten!


Brak komentarzy: